POLITYKA PRYWATNOŚCI
ORAZ WYKORZYSTYWANIE PLIKÓW COOKIES ORAZ PODOBNYCH TECHNOLOGII
Obowiązki informacyjne
PROF-MEDICO Sp. z o.o.
Al. Niepodległości 54/9, 02-626 Warszawa
email: info@prof-medico.pl
w związku z wykonywaniem obowiązków informacyjnych z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
Inspektor Ochrony Danych – Edyta Grączewska
PROF-MEDICO Sp. z o.o.
Al. Niepodległości 54/9, 02-626 Warszawa
Kontakt iod@prof-medico.pl
Zawartość
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych pacjentów.. 2
Klauzula informacyjna przetwarzania danych osób upoważnionych. 4
Klauzula informacyjna dla pacjenta korzystającego ze świadczeń zdrowotnych udzielanych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności (telemedycyna) 5
Klauzula informacyjnej zgodnej z RODO dla współpracowników prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. 6
Klauzula informacyjna dla osoby, która przekazała administratorowi wizytówkę. 7
Klauzula informacyjna zleceniodawcy dla zleceniobiorcy. 8
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych kandydatów do pracy. 9
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych pracowników.. 10
Klauzula informacyjna realizowana wobec byłego pracownika. 12
Wykorzystywanie plików cookies oraz podobnych technologii 13
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych pacjentów
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia od dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) „RODO”, informujemy, że:
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia od dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) „RODO”, informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PROF-MEDICO Sp. z o.o.
Al. Niepodległości 54/9, 02-626 Warszawa email info@prof-medico.pl, tel. 695 112 992
2. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem ochrony danych mogą się Państwo kontaktować w następujący sposób: PROF-MEDICO Sp. z o.o.
Al. Niepodległości 54/9, 02-626 Warszawa lub email iod@prof-medico.pl
3. Dane będą przetwarzane w celu prowadzenia przez Administratora działalności leczniczej, w szczególności w celu świadczenia przez Administratora usług medycznych oraz prowadzenia wymaganej przepisami prawa dokumentacji medycznej. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie będzie skutkowało niemożnością wykonania usługi medycznej.
4. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w zakresie prowadzenia działalności leczniczej, w tym także w zakresie prowadzenia dokumentacji medycznej, jest art. 6 ust. 1 lit. b i c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – dalej: RODO, w zw. z przepisami ustawy z 15.04.2011 r. o działalności leczniczej oraz ustawy z 06.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Podstawą przetwarzania danych w zakresie, jaki jest niezbędny dla ochrony żywotnych interesów pacjenta, może być również art. 6 ust. 1 lit. d RODO. W zakresie, w jakim przetwarzane dane obejmują dane szczególnych kategorii, podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 9 ust. 2 lit. c i h RODO.
5. Dane osobowe zawarte w dokumentacji medycznej będą przetwarzane zgodnie z wymogami art. 29 ust. 1 ustawy z 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 849), tj. przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:
a) dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która będzie przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon,
b) dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która będzie przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu,
c) zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które będą przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie,
d) skierowań na badania lub zleceń lekarza, które będą przechowywane przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza, a przypadkach, gdy świadczenie nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie – przez okres 2 lat, chyba że pacjent odebrał skierowanie,
e) dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku życia, która będzie przechowywana przez okres 22 lat.
Okresy przechowywania dokumentacji medycznej wynikają wprost z art. 29 ust. 1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Administrator przestrzega tych terminów zarówno w zakresie dokumentacji papierowej, jak i wszelkich danych pacjenta, które są przetwarzane w formie elektronicznej. Zgodnie z art. 29 ust. 2 powyższej ustawy, po upływie wskazanych okresów Administrator będzie zniszczył dokumentację w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta.
6. Odbiorcami danych osobowych będą podmioty, którym Administrator udostępnia dane osobowe, np. podmioty serwisujące urządzenia Administratora, w których przetwarzane są dane, podmioty prowadzące serwer, na którym przechowywane są dane, podmioty dostarczające oprogramowanie wykorzystywane w celu przetwarzania danych pacjentów, podmioty, którym przekazuje się dokumentację medyczną dla celów archiwizacji i niszczenia.
7. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państw znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
8. Administrator nie będzie stosował wobec Ciebie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
9. Masz prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, żądania ich usunięcia, prawo ograniczenia przetwarzania i prawo przenoszenia danych.
10. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi – jeżeli Twoje dane są przetwarzane niezgodnie z wymogami prawnymi – do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych w Warszawie. ul. Stawki 2.
Klauzula informacyjna przetwarzania danych osób upoważnionych
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych zwanego dalej RODO) informuję, jak niżej:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PROF-MEDICO Sp. z o.o.
Niepodległości 54/9, 02-626 Warszawa email info@prof-medico.pl, tel. 695 112 992
- Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem ochrony danych mogą się Państwo kontaktować w następujący sposób: PROF-MEDICO Sp. z o.o. Niepodległości 54/9, 02-626 Warszawa lub email iod@prof-medico.pl
- Dane osobowe, tj. (imię, nazwisko, inne dane wymagane przepisami prawa zgodnie z uprawnieniem, z którego korzysta pacjent wskazując jako osobę upoważnioną do dostępu do dokumentacji medycznej pacjenta- będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, w związku z właściwymi przepisami prawa krajowego art. 23-28 Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. 2020 poz. 849) Pani/Pana dane osobowe pozyskaliśmy od pacjenta – członka Pana/Pani rodziny, który podał dane we wskazanym wyżej celu.
- Dane osobowe będą udostępniane wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe będą udostępnione podmiotom zapewniającym, na podstawie umów zawartych przez administratora, obsługę działalności administratora (np. dostawcy usług informatycznych).
- Dane osobowe będą przechowywane przez czas określony przepisami prawa i przechowywania dokumentacji z zakresu ubezpieczeń społecznych (w przypadku zgłoszenia członków rodziny do ubezpieczeń), przez czas niezbędny do przyznania ustawowej ulgi i świadczenia, dopłaty z Funduszu oraz ustalenia ich wysokości, a także przez czas niezbędny do dochodzenia praw lub roszczeń (w przypadku przyznawania świadczeń z ZFŚS), przez czas zatrudnienia pracownika (w przypadku zawiadomienia o wypadku).
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia w przypadkach przewidzianych przepisami prawa oraz ograniczenia przetwarzania. Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w zakresie przetwarzania danych kontaktowych podanych przez pracownika w celu zawiadomienia o wypadku.
- Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji obowiązku określonego przepisami prawa/zawiadomienia o wypadku pracownika. Niepodanie danych będzie skutkować brakiem możliwości realizacji w/w obowiązków.
- Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani na podstawie tych danych, nie będą podejmowane decyzje w sposób zautomatyzowany.
Klauzula informacyjna dla pacjenta korzystającego ze świadczeń zdrowotnych udzielanych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności (telemedycyna)
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia od dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) „RODO”, informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PROF-MEDICO Sp. z o.o.
Al. Niepodległości 54/9, 02-626 Warszawa email info@prof-medico.pl, tel. 695 112 992
- Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem ochrony danych mogą się Państwo kontaktować w następujący sposób: PROF-MEDICO Sp. z o.o.
Al. Niepodległości 54/9, 02-626 Warszawa lub email iod@prof-medico.pl
- Pani/a dane będą przetwarzane w celu realizacji świadczeń zdrowotnych, także na odległość (tzw. telemedycyna) oraz w celu prowadzenia dokumentacji medycznej na podstawie przepisów ustawy o działalności leczniczej, ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, a także ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty (art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO).
- W zakresie informacji związanych z realizacją świadczeń zdrowotnych podanie danych jest obowiązkowe i niezbędne do udzielenia świadczenia. Ich niepodanie może uniemożliwić realizację świadczenia.
- Odbiorcami Pani/a danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa. Ponadto Pani/a dane mogą być udostępnione kurierom, operatorom pocztowym i podmiotom, z którymi administrator zawarł umowy powierzenia w zakresie obsługi informatycznej.
- Pani/a dane osobowe zawarte w dokumentacji medycznej będą przechowywane przez czas realizacji świadczeń, a następnie zgodnie z wymogami art. 29 ust. 1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Posiada Pan/i prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także ich sprostowania (poprawiania). Przysługuje Pani/u także prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania.
- Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi na realizowane przez Administratora przetwarzanie Pani/a danych do Prezesa UODO (uodo.gov.pl).
- Pani/a dane mogą nie będą udostępnione do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
- Pani/a dane nie będą podlegały profilowaniu lub zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
Klauzula informacyjnej zgodnej z RODO dla współpracowników prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych zwanego dalej RODO) informuję, jak niżej:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PROF-MEDICO Sp. z o.o.
Niepodległości 54/9, 02-626 Warszawa email info@prof-medico.pl, tel. 695 112 992
- Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem ochrony danych mogą się Państwo kontaktować w następujący sposób: PROF-MEDICO Sp. z o.o. Niepodległości 54/9, 02-626 Warszawa lub email iod@prof-medico.pl
- Twoje dane osobowe będą przetwarzane w kilku różnych celach tj. dla prawidłowej realizacji umowy, dla celów podatkowych, a także mogą być przetwarzane dla dochodzenia roszczeń wynikających z przepisów prawa cywilnego, jeśli takie się pojawią. (Należy pamiętać, że w pojęciu „realizacja umowy” mieszczą się również działania podejmowane przed zawarciem umowy, na żądanie podmiotu danych, jeśli są niezbędne do zawarcia umowy).
- Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, lecz konieczne do zawarcia i wykonania umowy.
- Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych jest art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – dalej RODO, (tzn. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteś stroną lub do podjęcia działań na Twoje żądanie przed zawarciem umowy), art. 6 ust. 1 lit. c RODO (tzn. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego, który na Nas ciąży takiego jak np. obowiązek archiwizacyjny) oraz art. 9 ust. 2 lit. f RODO (tzn. przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń).
- Odbiorcami twoich danych osobowych będą te podmioty, którym mamy obowiązek przekazywania dane na gruncie obowiązujących przepisów prawa, w tym Urząd Skarbowy, a także podmioty świadczące na Naszą rzecz usługi księgowe, transportowe, dostarczające przesyłki kurierskie i pocztę (w tym miejscu trzeba też wskazać inne podmioty, którym będą powierzane do przetwarzania dane osobowe na podstawie umów zawartych z administratorem tzw. procesorzy lub do których dane osobowe trafią).
- Twoje dane osobowe będą przez Nas przetwarzane przez cały czas, przez który umowa będzie wykonywana, a także później tj. do czasu upływu terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z umowy i w związku z realizacją 5 letniego obowiązku archiwizacyjnego.
- W zakresie przewidzianym przepisami prawa przysługuje Panu/Pani prawo do żądania dostępu do Pana/ Pani danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych.
- Przysługuje Panu/Pani prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie, ul. Stawki 2).
- Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Klauzula informacyjna dla osoby, która przekazała administratorowi wizytówkę
Wypełniając obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia PEiR (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1, z późn. zm.) – dalej RODO, informujemy że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PROF-MEDICO Sp. z o.o.
Niepodległości 54/9, 02-626 Warszawa email info@prof-medico.pl, tel. 695 112 992
- Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem ochrony danych mogą się Państwo kontaktować w następujący sposób: PROF-MEDICO Sp. z o.o.
Niepodległości 54/9, 02-626 Warszawa lub email iod@prof-medico.pl
- Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie Pani/Pana zgody, wyrażonej poprzez przekazanie danych kontaktowych w celu nawiązania współpracy biznesowej (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
- Pani/a dane mogą być udostępniane podmiotom upoważnionym do tego na podstawie przepisów prawa. Administrator może także udostępnić dane zawartych umów.
- Posiada Pan/i prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także ich sprostowania (poprawiania). Przysługuje Pani/u także prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania.
- Wyrażoną zgodę można w dowolnym momencie wycofać, korzystając ze wskazanych danych adresowych i kontaktowych Administratora. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które miało miejsce do jej wycofania.
- Dane osobowe będą przechowywane do czasu wycofania zgody lub ustania celu przetwarzania.
- Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji wskazanego celu przetwarzania.
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi na realizowane przez Administratora przetwarzanie danych do Prezesa UODO w Warszawie, ul. Stawki 2 (uodo.gov.pl) organu nadzorczego.
- Pani/Pana dane mogą być udostępnione do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
- Pani/Pana dane będą podlegały profilowaniu lub zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji
Klauzula informacyjna zleceniodawcy dla zleceniobiorcy
Wypełniając obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia PEiR (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1, z późn. zm.) – dalej RODO, informujemy że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PROF-MEDICO Sp. z o.o.
Niepodległości 54/9, 02-626 Warszawa email info@prof-medico.pl, tel. 695 112 992
- Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem ochrony danych mogą się Państwo kontaktować w następujący sposób: PROF-MEDICO Sp. z o.o.
Niepodległości 54/9, 02-626 Warszawa lub email iod@prof-medico.pl
- Pana/Pani dane są przetwarzane w celu zawarcia i realizacji umowy- art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – dalej RODO, spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa – np. przepisów podatkowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
- Pana/Pani dane mogą być przetwarzane również w celu obrony/dochodzenia roszczeń, a także w celu wykazania ciążących na administratorze obowiązków prawnych – jako prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Odbiorcami twoich danych osobowych będą te podmioty, którym mamy obowiązek przekazywania dane na gruncie obowiązujących przepisów prawa, w tym Urząd Skarbowy, a także podmioty świadczące na Naszą rzecz usługi księgowe, transportowe, dostarczające przesyłki kurierskie i pocztę (w tym miejscu trzeba też wskazać inne podmioty, którym będą powierzane do przetwarzania dane osobowe na podstawie umów zawartych z administratorem tzw. procesorzy lub do których dane osobowe trafią).
- Twoje dane osobowe będą przez Nas przetwarzane przez cały czas, przez który umowa będzie wykonywana, a także później tj. do czasu upływu terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z umowy i w związku z realizacją 5 letniego obowiązku archiwizacyjnego.
- W zakresie przewidzianym przepisami prawa przysługuje Panu/Pani prawo do żądania dostępu do Pana/ Pani danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych.
- Przysługuje Panu/Pani prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie, ul. Stawki 2).
- Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych kandydatów do pracy
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych zwanego dalej RODO) informuję, jak niżej:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PROF-MEDICO Sp. z o.o.
Niepodległości 54/9, 02-626 Warszawa email info@prof-medico.pl, tel. 695 112 992
- Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem ochrony danych mogą się Państwo kontaktować w następujący sposób: PROF-MEDICO Sp. z o.o.
Niepodległości 54/9, 02-626 Warszawa lub email iod@prof-medico.pl
- Pani/a dane będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji, na podstawie przepisów prawa pracy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Dane niewymagane przepisami prawa, przekazane przez Pana/ią w przesłanych dokumentach, będą przetwarzane na podstawie zgody, za jaką zostanie potraktowane ich przekazanie (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Dodatkowo Pani/a dane osobowe, mogą być przetwarzane w calach związanych z przyszłymi procesami rekrutacji, na podstawie odrębnie wyrażonej przez Panią/a zgody.
- W zakresie informacji wskazanych w ogłoszeniu jako niezbędne, zgodnie z Kodeksem Pracy oraz ustawa z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich – podanie danych jest obowiązkowe i niezbędne do udziału w procesie rekrutacji. Ich niepodanie może uniemożliwić udział w procesie rekrutacji. Podanie danych innych niż wskazane w ogłoszeniu jako wymagane, nie ma wpływu na proces rekrutacji i nie jest niezbędne.
- Zgodę na przetwarzanie danych osobowych można wycofać w dowolnym momencie bez wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce przed jej wycofaniem.
- Odbiorcami Pani/a danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa. Ponadto Pani/a dane mogą być udostępnione kurierom, operatorom pocztowym, podmiotom w zakresie obsługi informatycznej administratora.
- Pani/a dane osobowe przechowywane będą przez okres 6 miesięcy. W przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych do dalszych celów rekrutacji, dane będą przetwarzane przez okres przedawnienia roszczeń. Po tym okresie są usuwane, a dane osobowe kandydatów nie są przetwarzane w żadnym innym celu. Aplikacji nie odsyłamy. Kontaktujemy się jedynie z wybranymi osobami.
- Posiada Pan/i prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także ich sprostowania (poprawiania). Przysługuje Pani/u także prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania.
- Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi na realizowane przez Administratora przetwarzanie Pani/a danych do Prezesa UODO w Warszawie ul. Stawki 2 (uodo.gov.pl).
- Pani/a dane mogą nie będą udostępnione do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej
- Pani/a dane nie będą podlegały profilowaniu lub zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych pracowników
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych zwanego dalej RODO) informuję, jak niżej:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PROF-MEDICO Sp. z o.o.
Niepodległości 54/9, 02-626 Warszawa email info@prof-medico.pl, tel. 695 112 992
- Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem ochrony danych mogą się Państwo kontaktować w następujący sposób: PROF-MEDICO Sp. z o.o.
Niepodległości 54/9, 02-626 Warszawa lub email iod@prof-medico.pl
- Pani/Pana* dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z zawarciem oraz realizacją stosunku pracy, a mianowicie:
- a) zawarcia i realizacji umowy o pracę, w szczególności wystawienia skierowania na badania wstępne, okresowe oraz kontrolne, prowadzenia akt pracowniczych, rozliczania listy płac i wypłaty wynagrodzeń, rozliczania zwolnień lekarskich i przyznanych zasiłków, przygotowania oraz realizacji aneksów zmieniających warunki zatrudnienia, przygotowywania wypowiedzenia umowy o pracę, przygotowania oraz nałożenia kar porządkowych, realizacji zajęcia wynagrodzenia za pracę, wystawiania oraz doręczenia świadectwa pracy, wystawiania oraz wysyłki dokumentacji PIT, przygotowania i doręczenia innych niż wymienione powyżej dokumentów związanych ze stosunkiem pracy;
- b) opieki medycznej lub ochrony ubezpieczeniowej dla pracowników i członków rodzin pracowników;
- c) uczestnictwa w szkoleniach prowadzonych przez osoby trzecie;
- d) bezpieczeństwa i higieny pracy (szkolenia BHP, przygotowanie dokumentacji zaistniałych wypadków).
- Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana* danych osobowych stanowią:
- a) wykonanie umowy, której jest Pani/Pan Stroną;
- b) konieczność wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, w szczególności wynikających z: ustawy z 26.06.1974 r. – Kodeks pracy, ustawy z 13.10.1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych oraz ustawy z 26.07.1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych;
- c) prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora, np. udzielanie odpowiedzi na Pani/Pana pisma i wnioski;
- d) udzielona przez Panią/Pana zgoda.
- Pani/Pana dane osobowe Administrator może przekazać odpowiednim odbiorcom, w szczególności podmiotom zewnętrznym, takim jak:
- a) Zakład Ubezpieczeń Społecznych;
- b) urzędy skarbowe;
- c) banki;
- d) podmioty współpracujące w zakresie obsługi prawnej;
- f) podmioty współpracujące w zakresie obsługi BHP, organizacji szkoleń i konferencji, wyjazdów, usług transportowych oraz kurierskich;
- g) podmioty współpracujące w zakresie ochrony ubezpieczeniowej;
- h) podmioty współpracujące w zakresie opieki medycznej;
- i) podmioty współpracujące w zakresie świadczeń dodatkowych (np. karty Multisport);
- j) podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu i na rzecz Administratora (np. biuro rachunkowe, podmiot sprawujący nadzór nad siecią informatyczną, agencje marketingowe, agencje rekrutacyjne itp.);
- k) kontrahenci Administratora (w celu realizacji zawartych umów);
- l) podmioty lub organy uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa (w tym sądy, prokuratorzy, komornicy, organy regulacyjne i nadzorcze).
- Administrator nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państw trzecich (tj. państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego obejmującego Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię) oraz do organizacji międzynarodowych. Jeśli jednak zaistnieje powyższa potrzeba, Administrator będzie przekazywać dane osobowe, zapewniając odpowiedni poziom ich ochrony oraz stosując odpowiednie przepisy prawa.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych i wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania – w przypadkach i na zasadach określonych w przepisach RODO.
- Przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie ich danych osobowych narusza przepisy RODO.
- W każdym czasie ma Pani/Pan prawo cofnięcia wyrażonej zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody udzielonej przed jej cofnięciem.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres trwania stosunku pracy oraz w obowiązkowym okresie przechowywania dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy i akt osobowych po jego ustaniu, ustalonym zgodnie z odrębnymi przepisami.
Przykładowe okresy, przez jakie Pani/Pana dane osobowe mogą być przechowywane po ustaniu stosunku pracy- akta pracownicze – 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym stosunek pracy uległ rozwiązaniu lub wygasł.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Klauzula informacyjna realizowana wobec byłego pracownika
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych zwanego dalej RODO) informuję, jak niżej:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PROF-MEDICO Sp. z o.o.
Niepodległości 54/9, 02-626 Warszawa email info@prof-medico.pl, tel. 695 112 992
- Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem ochrony danych mogą się Państwo kontaktować w następujący sposób: PROF-MEDICO Sp. z o.o.
Niepodległości 54/9, 02-626 Warszawa lub email iod@prof-medico.pl
- Pana/Pani dane są przetwarzane w celu zrealizowania obowiązków Administratora jako pracodawcy w zakresie przechowywania dokumentacji związanej z zatrudnieniem, a także dla zrealizowania obowiązków Administratora jako płatnika zaliczek na podatek dochodowy i płatnika składek ZUS, w związku z przepisami prawa pracy oraz przepisów o ubezpieczeniu społecznym. –
- W przypadku powstania jakichkolwiek roszczeń Pana/Pani dane mogą być przetwarzane również w celu obrony/dochodzenia tych roszczeń – jako prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora danych.
- Podanie przez Pana/Panią danych jest obowiązkowe i wynika z przepisów prawa pracy, prawa podatkowego, ubezpieczeń społecznych.
- Pana/ Pani dane będą udostępnione podmiotom realizującym usługi archiwizacyjne, podmioty realizujące usługi rozliczeniowe, usługi informatyczne z którymi Administrator zwarł umowę powierzenia przetwarzania danych.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich ani do organizacji międzynarodowej. *(jeżeli dane miałyby być przekazywane do państw trzecich/organizacji międzynarodowej – należy wskazać taką informację, a także przekazać informację o stwierdzeniu lub braku stwierdzenia przez Komisję odpowiedniego stopnia ochrony lub w przypadku przekazania, o którym mowa w art. 46, art. 47 lub art. 49 ust. 1 akapit drugi, wzmiankę o odpowiednich lub właściwych zabezpieczeniach oraz informację o sposobach uzyskania kopii tych zabezpieczeń lub o miejscu ich udostępnienia).
- W zakresie przewidzianym przepisami prawa przysługuje Panu/Pani prawo do żądania dostępu do Pana/ Pani danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych.
- Pana/Pani dane będą przechowywane przez okres 10 lat następujących po roku zakończenia pracy.
- Przysługuje Panu/Pani prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie, ul. Stawki 2).